10 TIPS TIL GOD HELSE

1. Ha en skikkelig døgnrytme. Legg deg og stå opp til samme tid hver dag.

2. Spis en god frokost. Stabilt blodsukker av avhengig av balansen mellom fett, karbohydrater og proteiner. Ved å vite at kroppen har nok energi å jobbe med, skal du kunne gå mange timer uten mat og allikevel ikke bli unormalt sulten. Få i gang forbrenningen fra dagens start. Ikke la kroppen gå på tomgang.

3. Spis når du er sulten, men pass på å spise mindre karbohydrater. Husk å spise langsomt og stopp før du er stappmett. Unngå ferdigmat. Lag mat fra bunnen av. Koster ikke mer og bør heller ikke ta lengre tid å tilberede.

4. Trim. Sett av fast tid til trening. Finn en treningsform som du trives med. Da vil du glede deg til neste time

5. Beveg deg. Ta trappene istedenfor heisen, gå til butikken?

6. Spis sunt. Spis og drikk den maten som kroppen får energi av. Hold deg unna hvetemel, sukkerholdige drikker, melk, røyk og alkohol. Hvis du ikke klarer å kutt ut helt, kutt ned. Det er de små skrittene som bringer deg til den store helheten.

7. Drikk vann. Kroppen trenger væske. Renser kroppen.

8. Ta vare på deg selv. Lytt til kroppen. Dersom man føler seg syk så gi kroppen hvile. Kroppen gir beskjed når det er for mye.

9. Gi kroppen service. Tenk på kroppen som en bil. Bilen vasker man, fyller på med rett drivstoff, sørger for å alltid ha nok olje, vindusspylervæske og vann, og vi leverer inn bilen på service. Man må ta vare på kroppen. Sørg for å alltid gi kroppen de næringsstoffene som kroppen trenger.

10. Tenk positivt! Gjør positive ting som gir kroppen energi, omgi deg med folk som du trives med og ikke de som tømmer deg for energi, gjør kjekke ting, lek og le.
Fysisk behandlingsform helt uten bruk av medisiner eller nåler,med hendene som arbeidsverktøy.    Monday 20 May 2019